Fett äckligt!

Här om dagen stod en lastbil utanför salongen. Inget sensationellt med det egentligen. Fast det stod 'Svensk Fettåtervinning' på den. Det, kära vänner, är äckligt. Så här är det  "Efter bearbetning till mer förädlade former (bl.a. fettalkoholer, aminer, estrar) används de som beståndsdelar i ett hundratal olika produkter t.ex. tvål-och tvättprodukter..."


Mmm... Känns väl gött att tvätta sig med Max gamla frityrolja va? :)
Ihhhhk. Det kryper i kroppen på mig. Äckligt äckligt äckligt. På ren svenska (fast engelska då) kallar man det, kort och gott, vegetable oil i hudvårdsprodukter. Yum yum yum :) Nu förväntar jag mig såklart att alla rensar sina badrumsskåp från sånna prylar. FRITYROLJA I ANSIKTET... Hello? Någon? Annars är det nog billigare att bara köpa en dunk med frityrolja på Ica. Det kan ju vara ett tips för den som gillar budgetshopping :)

Bild.

 

Jag tror detta kallas bloggtorka, btw.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0