Crocodile-Marie.

Jag höll mig såå länge idag. Jag trodde nästan att jag hade blivit en riktig hårding. Tuff brud i lyxförpackning liksom. Men jag satt ju där i mysbyxor. Och på eftermiddagen kom tårarna. Krokodiltårar som hette duga. Fast jag var inte ensam. Det är nog lite bra att gråta efter två år tillsammans :) Detta var ju dock bara uppvärmningen inför morgondagen. Då kommer jag grina från morgon till kväll. Måste nog dricka mycket så man inte får vätskebrist... ;)

Annars hade vi en mysig dag i Humletorp. Äventyrsbana, och vårt lag vann. Fast kan ju inte påstå att det var min förtjänst. Jag kastade ett bildäck, som missade målet. Men jag hejjade desto mer... :) Och vill man vinna så lär man ju toppa laget :) Sen fick vi übergod lunchbuffé med lax och färskpotatis. Mmmm!

Examen imorgon då. Ett kapitel avslutas, och ett nytt tar vid. Spännande, men skrämmande. Jag vet inte vad som händer. Och jag gillar faktiskt att ha mitt liv schemalagt. Känns tryggt och bra :) Men först blir det en sjukt rolig examensdag. 07.00 börjas det med champagnefrukost. Kommer Hälsoterapeuterna att krypa in i hörsalen? Den som lever får se. Kvällen avslutas med bowling, buffé och party party party. Och sen skulle jag visst klara av att åka buss i 5 timmar på torsdag? Petitess! :)

Tack för två underbara år alla söta!


Kommentarer
Postat av: SvensklärarSuss!

Krokodiltårar (Crocodili lachrymae på latin) är ett uttryck som betyder "falska tårar" med vilket menas hycklad eller spelad sorg. Uttrycket kommer från gammal folktro då man trodde att krokodilen kunde gråta som ett barn för att locka till sig medlidsamma människor att äta upp. (Wikipedia) Nog tror jag det var äkta tårar Marie! lycka till i morgon! kram

2009-04-28 @ 22:39:48
Postat av: SvensklärarSuss!

Krokodiltårar (Crocodili lachrymae på latin) är ett uttryck som betyder "falska tårar" med vilket menas hycklad eller spelad sorg. Uttrycket kommer från gammal folktro då man trodde att krokodilen kunde gråta som ett barn för att locka till sig medlidsamma människor att äta upp.



Nog var det väl äkta tårar va? lycka till i morgon! kram

2009-04-28 @ 22:41:14
Postat av: Marie

Men i min mening stora never ending tårar :) (Se "Marie- Vad hon säger och vad hon egentligen menar" den dagen någon har lust att trycka den :) )

2009-04-29 @ 06:08:23
URL: http://lillamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0