Vintern är officiellt här.

Det betyder att jag måste köpa vinterskor! Haha.  Vilken tur att jag har spanat in ett par riktigt fulsnygga :P Igår natt kom nämligen första snön. Det ni. Det blev tydligen vitt på backen. Imorse var det, synd nog, borta. Vore trevligt med lite snö så man ser vägen :P Eller nya glasögon. Hur som helst så är det ju billigare med snö. Mysigare också.

Varit och ätit med Anna och Sofia på... Hmm... Brasseri Pireau? Ja va fan. Inte så noga med stavningen. Gott var det i alla fall. Maten tog inte 1½ timme att få heller. Som på vissa andra värdelösa ställen *host*Pasha*host*. Trevligt att träffa pinglorna igen. Herregud vilka galenpannor. Synd man inte träffas oftare. Blir att flytta hem snart så det blir någon ordning :) Ryktades om en Wasa-kväll. Och det borde vi väl hinna med på 9 veckor. Eller 8. Shit. Det har redan gått en vecka. Helt sjukt. Var tog tiden vägen?

Imorgon blir det strump- och godisremsshopping på Rättviks marknad.
Och munkar från Fricks! Eller vilka det nu är som är godast :) Nåt blir det i alla fall. Ätbart. Alla gånger.

Nu te! Nej.. Jag blir aldrig mätt. Tror det bor en stooor binnikemask i mig. Inte tillräckligt stor dock. Jag spräckte ett par byxor i förrgår. Ooops! Nämde jag att jag precis åt en godispåse också? Det talar vi tyst om. Schhh!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det var nära på stavningen Mary men close doesn´t shoot a rabbit! Eller nåt... =) Trevligt värre var det iaf och kanske synes imorrn! Tjing!

2008-10-03 @ 22:43:45
URL: http://liandri.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad roligt med marknad! Ha lite skoj för min del med är du snäll :)

Men du överger alltså Kstad för alltid när du är klar? Hur ska vi klara oss då? Puss!

2008-10-04 @ 01:01:58
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se/
Postat av: Jessica

Neeej, jag har inte vinterdäcken på än ju!

och det tar 3 veckor till innan, jag kommer få köra till Dalarna i 15km/h. så behöver nog en HEL resadag!

2008-10-04 @ 08:24:03
URL: http://jessicastillalive.blogg.se/
Postat av: Suss

Och här är det 13 grader sol och totalt förvirrad växtlighet, lupinerna blommar om. Jag längtar faktiskt också till snön. Underligt nog.

2008-10-06 @ 17:04:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0