Helgen som gått.

Lördag
Upp i ottan och pallra sig in i duschen, och vidare ner till Rättviksmarknad. Traditionsenligt spöregn som jag och mamma fikade bort inne på Fricks. Blev X antal varv på marknaden för min del. Ett med mamma, typ fem ensam och ett med Linda och hennes syster. Jag lyckades hålla mig ganska sansad faktiskt. Köpte ett fårskinn. Billigare än på Ikea. Tänka sig! Sen köpte jag strumpor, 14 par för 100:-, och godis. Självklart. Man kan inte gå på marknad utan att köpa godis. Inget tunnbröd, och inga munkar tyvärr. Tur att det är marknad i maj igen :) Hoppas på bättre väder då också.

Efter marknaden åkte jag med Linda upp till Gävle - Sandiviken - Var hon nu bor. Träffade nya valpen. Oj va söt! Riktigt litet yrväder. På kvällen pallrade vi oss i alla fall in till självaste Gävle och gick på Churchstreet och åt. Vill ni veta en hemlis? Jag fick visa leg för att ta mig in på restaurangen! Hallå... :( Maten var helt helt underbar i alla fall. Mmmm :) Om jag hade haft en sladd till mobilen hade ni fått se den supergoda alkoholfria drinken :) Alla drinkar borde ha geléhallon!

På kvällen hängde vi i soffan och kikade på 27 dresses. Lagom film som krävde noll hjärnverksamhet.

Söndag
Tokslapp dag. Åt långlång söndagsfrukost och slappade sen framför Horton i soffan. Framåt eftermiddagen lyckades vi ta oss i kragen och komma ut till Valbo och fika åtminstone :) Skönt att röra på sig lite kom vi fram till. Vi rörde oss i alla fall till Cafét, ett varv runt, och in i bilen :) Hem och äta lite middag och däcka i soffan igen för filmmaraton. Juno, Försoning och en godispåse avnjöts i goda vänners lag.


Idag har jag mest åkt. Åkt åkt åkt. Startade 12.40 från Sandviken och var hemma 17.15. Drygt, ja. Men ganskla skönt att åka också. Värre att köra. Även om det hade tagit halva tiden, typ :) Kanske dubbla om det är jag som kör :P Om det händer något skojigt uppöver på Halloween och Linda vill ha dit mig, så blir det nog en tur tillbaka då igen. Träffas alldeles alldeles för sällan. Så det så. Från Gävle sett är Karlstad verkligen världens ände. Speciellt sen Swebus drog in Karlstad-Gävlebussen.

Nähä. Jag hörde någon nämna ansiktsbehandling. Lär väl göra ett ryck då förstår jag.


Kommentarer
Postat av: i

Visst är Horton störtskön? Älskar honom :)

2008-10-06 @ 23:49:56
URL: http://gullgull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0