Ångest!

Plötsligt kom den över mig. Ångesten! Vem ska anställa mig? Jag vill ha ett jobb, NU! I alla fall någon som säger "Vi anställer sig från och med 1 maj." Tack, bra. Så... Var håller denna någon hus? Hoho? Ingen som har råkat snubbla över ett ställe som behöver massörer eller spaterapeuter? Inte? Thaimassörer skriker de efter. Och hudterapeuter. Men jag är ingen hudterapeut... För jag får inte klämma pormaskar. Tänk att det är det enda som ska skilja... Skit också. Iofs finns alla jävla jobb i Fjollträsk. Och vem vill bo där? Inte jag. Inte fast jag får betalt. Aldrig.

Jag kommer att få tälta när jag har tagit examen. Jag känner det på mig. Sitta fast i PA-träsket och aldrig bli någonting. Kommer att bli en bitter (bittrare?) gammal kärring som hatar mitt jobb.

Ja... Det är ju en jävla tur att Mc Donalds finns så man kan äta sig lycklig medan man jobbar.

Kommentarer
Postat av: Suss

Kan du inte komplettera din utbildning med ett par poäng pormask-klämning då? ;)

2008-10-13 @ 00:12:20
Postat av: Marie

Suss: Självklart. Jag ska bara hitta 80 000 i någon madrass först. Det är nämligen vad de kostar :)

2008-10-13 @ 10:28:22
URL: http://lillamarie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0