Gojsh! Vem är det som köör egentligen?

Alltså... SJ lär ju inte vara med i Mensa i alla fall. Det lär ju kräva åtminstone ett IQ på 7... Eller var det nu var det krävdes för att skala en banan och öppna en dörr... Tåget ska börja åka från Mora. Pling! Plong! Ersättningsbuss från Rättvik. Okey... Sen då? Efter Rättvik? Busschauffören visste inte. Han visste bara att han skulle till Rättvik. Okey...

I Rättvik... Vet ni vad som möter oss där? En långlånglååång rad med vagnar... Och just det. Nämde jag att det inte satt något lok där? Varken fram eller bak. Bra. Och vet ni en sak till... Det fanns liksom ingen som kunde köra loket på plats heller. Grattis SJ. Det lär ju typ vara en bra början. Ett lok, och någon som kan få det framåt..? Fick ringa min söta handledare igen. Och hon fick hämta mig igen. Stackars.

Halt som fan var det idag också. Moddigt som attans på morgonen. Spruttis flög som en vante mellan dikena. Nästan i alla fall. Som vanligt på vintern finns det ett bilspår mitt i vägen. Och när man sen ska krångla sig upp fdärifrån när man möter en bil så kan man hamna precis var som helst känns det som. På vägen hem var det i alla fall bara blankis. Jag föredrar det. Eller som vi kallar det här... Vinterväglag. I Stockholm kallas det snökaos. Inträffar ungefär runt jultid varje år. Varje år blir alla lika chockade... "What? Det kan ju inte snöa i år igen. Alla vet ju att vi är klimathotade. Det blir ingen mer snöööhöööö..." Typ... Lovar att det är så de tänker...

Bättre lycka med pendlingen imorgon? Pfffft... Lesson learned... Kolla alltid SJ.se innan du åker på morgonen. Tydligen ska alla fel stå där.... "Sorry... Vi har inget lok och ingen som kan köra det. Men vi jobbar på att lösa problemet..."

Höhö... Nattinatti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0