Mary, the dog..?

Idag började alltså Shiatsun. I denna massage, som i alla andra massager, ingår såklart min favorit... Fötterna. Läraren, eller vad man ska kalla henne, fick reda på att jag var kittlig och lovade dyrt och heligt att hon skulle "hjälpa mig igenom det". Jag behövde inte vara rädd...

Såå... När det var dags så typ lutade hon sig över mig och bad mig andas in genom näsan och ut genom munnen samtidigt som hon typ la sig över mig. Sedan väste hon med Gollum-liknande röst "Andas nu. Bättre kan du. Ut med allt bara. Släpp spänningarna..." För det första höll jag på att dö av skratt för att hon var så löjlig, så andningen gick väl så där. Dessutom upplyste hon då helaklassen om att hysterisk skratt ligger mycket nära gråt (You wish? Marie gråter inte offentligt.) Sen är det rätt svårt att andas djupt när inälvorna är på väg att pressas upp genom halsen. Fick i alla fall fortsätta att "Andas ut alla spänningar" medan hon tryckte lite under foten. Hon gjorde typ en fjärdedel av fotmassagen för att det räckte så första gången tyckte hon. Puh. Äntligen slipper jag fjollet. Trodde jag ja... Människan nyper helt plötsligt tag i kinderna på mig och säger "Åhhh! Nu var du såååå duttig" med värsta prata-med-småbarn/hund-rösten. Ehh... Ska jag sitta fint och vifta på svansen också?

Jävligt dryg människa. En som dessutom jobbar med människor lär ju fatta att det är rätt så nedvärderande att prata med den rösten till folk. Regel nummer ett, typ? Men neeej... Den fick jag veta "att jag var såååå duttig" hela dagen... Och vio ska minsann jobba på det här ändra tills kursen är slut. Hurra! Fattar ni hur "duttig" jag kommer vara?! Snacka om att hon förstorade min kittlighet rätt så mycket. Hon trodde väl att jag var värsta fobikern eller något. Hon gillar väl att leka Dr Phul antar jag. Och när KA sen klarade att göra hela fotmassagen var jag sååå duttig igen! Jag fick till och med en klapp på huvudet. På riktigt alltså.

Det kan väl inte bli värre?

En bra nyhet är i alla fall att massagen är grymt skön och djupgående.

Kommentarer
Postat av: Peter

Du är så dutti sååååå....ge mej tass så ska du få chokladben ;P

2008-05-04 @ 11:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0