Mc Donald's frityrolja är inte bra för håret.

Idag hade vi föreläsning med människan som startade Dermanord. Hon gör sina produkter helt själv, vilket jag tycker är grymt coolt. Nästan så jag får lust att läsa kemi. Nästan. Hon avskräckte mig från det mesta jag har i min dusch i alla fall. Jag lusläste innehållsförteckningen på alla flaskor, och de flesta innehåller paraffin eller mineralolja. Ingen speciellt stor överraskning, men ändå :) Att "Vegetable oil" lika gärna kan vara Mc Donald's eller Sibyllas gamla frityrolja var dock en nyhet. En äcklig sådan. Helt plötsligt känner jag att jag nog ska beställa en hel massa saker från Dermanord. Och nej. Jag är inte såå himla naiv att jag inte fattar att de förmodligen finns nackdelar med deras produkter också. Men vad kan vara värre än gammal frityrolja för kroppen och knoppen? Blääh!
 
image267


Annars har det inte hänt mycket. Fick äntligen tag på praktikplatsen, och var välkommen dit på tisdag. Känns ju skönt. Var lite rädd att de hade förträngt mig :P Nu känns det bra i alla fall. Som pricken över i fick jag VG på Beteendevetenskapstentan. Jag skrev klart den typ mitt i natten och tyckte att jag var helt ute och cyklade. Men men... Det verkar vara en metod som funkar ^^ Ju tröttare, desto mer filosofisk kanske.

Min tv-kväll är ju helt förstörd också. Det ska tydligen vara fotbollsmatch. Om man kan kalla det fotboll när 20 pers ligger på backen och åmar sig såfort någon tittar snett på någon annan. Jävligt manligt om jag får säga det själv. Mer fjollor åt folket! Nej... Jag är iiinte ironisk. Och om Zlatan ändå inte ska vara med kan de väl lämna WO. Det inbillar ju sig att han är halva laget, och att de inte klarar sig utan honom. Alltså: Ingen Zlatan = WO = Jag får mina tv-program. Och så lever alla lyckliga i alla sina dar.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Haha hon ääälskar den där nappen!! =) Jo den är såhär: Jag ska plugga i Orsa! Ja det lär ju rolig tyckte du nu... =) Hehe... Hittade en utbildning på SCoTT som verkar intressant och jag tänkte att funkar det inte så är det ju bara en kvart hem. =P

http://www.orsa.se/scott/rese/index.php
Om du är nyfiken... =)

2008-03-27 @ 01:07:25
URL: http://liandri.blogg.se
Postat av: Anna

Whiie grattis till tentan! :) Ditt hår ska förresten få sig en omgång av mig snart, haha lyckas vi få ihop nåt innan veckan är slut tror du ;) Puss

2008-03-27 @ 14:48:55
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se
Postat av: lys

jag är glad att du tyckte det var äckligt, var nästan orolig att du skulle tänka på att börja äta det du har i badrummet..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0