Sen sist...

Varit tyst ett par dagar nu. Inte orkat sitta vid den sega datorn hemma. Känns fan som att sitta på 56K-modem. Och ja... Vi har bredband. Men det tycks inte hjälpa :) Snabbuppdatering i mitt händelserika liv då...

Måndag.
Systeryster kom med bussen och vi sprang runt på stan fram och tillbaka för att hitta brölloppsfest-klänning, skor och allt som hör till. Det blev många vändor vill jag lova. Folk måste ha trott att vi var galna. Bråttom var det också, för vi skulle på bio med Anna klockan 18. Annars skulle komma 17, men kom 17.20. Stress :) Tidsoptimisten och tidspessimisten :P Var tvungna att hämta biljetter senast 17.50. Bion hade inte öppnat, så vi gick till Hemköp och köpte godis. Sen hade tydligen bion öppnat och det var en milslång kö. Anna hämtade biljetterna och jag och syster sprang till Mitticity för att äta. 30 minuter kvar... Efter 10 minuter gick jag och frågade vart fan maten var. "Vilken mat?" Ehh... Einstein hade två beställningar att hålla reda på, och lyckades glömma våran. Blev take away istället. Sprang till bion och hämtade Anna på Mc D. Blev take away för henne också :) Vi fick äta middag på bion. Mys. Såg Narnia förrsten. Väldans bra och sorglig... Jag kräver Marie-vänliga versioner där inga snälla dör.

Tisdag.
En snabbis på stan för att hitta brölloppspresent, namnsdagaspresent och födelsedagspresent. Sedan världens godaste fika på Rådhuscafét. Springa till bussen som skulle ta oss hem till Älvis. Slapp kväll med Morden i Midsomer. Mycket händelserik dag :P

Onsdag.
Ehh..? Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns? :S

Torsdag.
Födelsedag! 22 år ung. Inga gråa hår ännu.
Fikade mest hela dagen eftersom gästerna avlöste varandra. Fick träffa Lisette och Tomas. Och Malwa. De var svårmutade. Ville typ inte äta någonting. Och jag hade två tårtor och en kladdkaka. Tur att alla inte var lika trögbjudna :P Fick pengar och en monsterhårfön. Det är knappt så man kan stå kvar på golvet utan att blåsa bort när man startar den. Annat mot den jag har nu som knappt fläktar :)

Var ute och red också för fösta gången på 1½ år. Behvöer jag nämna hur mina rumpa och mina ljumskar mår? Världens rundaste lilla nordis och en ovan Marie-ryttare (Haha?)

Fredag.
Åka buss buss buss.

Knappt träffat min familj känns det som. Alla har ju jobbat, och jag ska ju jobba helgen så... Värdelöst. Förhoppningsvis sista sommarjobbet. Nästa sommar ska jag banne mig ha fast jobb. Så äre! Jobba med något roligt. Trodde jag skulle kunna gå på Musik- och motorfestivalen vecka 32. Men smart ass-Marie har ju tagit på sig mera jobb. Hur var det nu med att säga nej... Hmmm..?

Ajök!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Marie ryttare... haha. ja inget går upp mot ordvitsar.

2008-07-15 @ 13:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0