Ikea-shopping.

2 timmar spenderades på Ikea idag. Det är väldigt lång tid för att vara oss. Två hallmattor, en dörrmatta, en kökslampa och två sänglampor inhandlades. Siktade på någon form av sovrumsmattor också, men det var dåligt med det. Det enda jag hittade som jag ville ha var något fårskinnsliknande. Men de var ju tyvärr svindyra. Så det får vänta. Hittade ingen snygg vardagsrumslampa heller. Dumt dumt. Vad jag dessutom inte fattar är varför att soffor är så jävla låga i ryggstödet. Det är ju superobekvämt att inte kunna luta huvudet bakåt utan att nacken går av. Och jag är ändå pygmé. Tänk på min långa bättre hälft då :) Nej... Vi får nog snickra en egen soffa tror jag.

Lägenheten börjar nästan likna något nu också. Nästan så att det går att röra sig utan att behöva göra diverse gymnastiska övningar över alla tusen flyttlådor. Kommer säkert att bli finfint när det är klart. Såg ju inte så bra ut från början när man såg att gigantiska fettfläckar som är överallt. Men nu finns det ju annat att titta på :P Men förra lägenheten var klart fräschare. Och bättre ljudisolerad. Faktiskt. Men mer plats nu. Det väger tyngre :)

Annars har jag jagat människor idag också. Ett telesvar, en ingenting och en människa var ledig. Det går så himla bra för mig alltså. :) Men jag försöker i alla fall. Skolan tjajat om något praktikavtal också. Jag har inte sett något? Borde jag ha fått något? Vad är det? Mjaja... Det löser sig nog. Kan ju inte kräva såna saker när vi fortfarande har ledigt. Knäppisar.

En dum sak är att busskortet har blivit dyrare. Som om att det inte var tillräckligt dyrt. Vad tror de att jag är? Miljonär?! Icke. Får snart gå till Sunne fram och tillbaka. Usch på er, VTAB! En bra sak är att Jörgen Jönsson är snyggare i verkligheten. Han var på Ica idag och blev jagad av mig *Mahahahaha*



Kommentarer
Postat av: lys

stackars jörgen jönsson =)

2008-01-09 @ 20:05:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0