Mästerkocken.

Jag och älsk har varit allmänt trötta på all mat ett tag nu... Så idag var det dags att sätta kökskunskaperna på prov. Köttfärspaj med sufflétak blev det. Och, jag vet inte om ni kommer tro det här nu... Men det blev till och med ätbart. Det är inte illa för att vara mig. Inga större missöden heller. Köpte en elvisp på Ica för att kunna göra sufflétaket. Men den verkar vara lite vimsig för när man ökar hastigheten så stänger den av sig. Klurigt. :)

Tränade idag också. När jag packade träningsväskan hittade jag en kvarglömd banan och blev pinsamt medveten om att jag inte hade tränat på länge. Ett under att bananen inte har mött oss i dörren. Bläh. Äckligt äckligt. Var ett snällt muskelberg på gymmet som gav mig lite tips. Tack och bock för det. Alla tips tages tacksamt emot. Sen höll jag på att dö i bänkpressen. Och inte en enda gång var det någon som frågade om jag använde 10/15/20/25-kilosvikterna som de ogenerat lånade från min maskin. Undra vad det berodde på? ^^ Imorgon blir det ett Puls-pass. Alltid lika spännande att se hur många låtar man klarar utan att slå knut på sig själv.

Nu blir det kuddbrottning. Klockan ringer 05.00. Usch.


Kommentarer
Postat av: jaanet

sufflétak? haha kommer de nån mer ingående beskrivning? ;)

2007-10-29 @ 10:36:40
URL: http://www.janeteklund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0