Äntligen!

Äntligen en liten springa ljus i mitt skolmörker. Klassisk Massage is the shit! Har iofs inte lärt mig så mycket mer ännu. Vi hann bara byta 1½ gång. Jag har med andra ord bara lärt mig uppvärmningen till ryggmusklerna. Däremot hann K massera mig "på riktigt". Jääävlar. Smärta är nyckelordet. Det var inga få muskelknutor runt min ryggrad. Och nackmassagen ska vi inte tala om. Det strålade verkligen upp i huvudet. Aj aj. Men skönt aj, liksom. Imorgon är det min tur att klämma. Ska bli roligt.

2:orna har certifiering denna veckan. Jag är nästan nervös för deras del. OCH för min egen.
Dag 1: Skriftligt teoriprov på hela kroppens muskler, leder, ligament och you name it
Dag 2: Uppmassering Klassisk massage
Dag 3: Triggerpunkter och strech

Förhoppningsvis får inte vi gå igenom det där förrän om ett år. Hemska tanke. :) Jag är nervös för diplomeringen i taktilen.
image159

Fick reda på idag att vi ha världens kortaste sommarlov. Från midsommarhelgen till ungefär första veckan i augusti. Fyy :)


Dagens

E: Alltså... K. Hur var det man gjorde?
K: Ehh... Jag vet inte riktigt, men det ska liksom bli en sån här... (Visar på mig)
Jag: Hon menar fettvalk, tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0