1:or och 8:or och block...

Aaaah! Kaos i mitt huvud. Det finns en enda anledning till att jag inte vill bli gruppträningsinstruktör. Det är att jag inte kan det här med takter. Annars hade jag tyckt att det hade varit skitkul. Men takterna är ju tydligen ganska viktiga. Idag försökte vår kära galna lärare förklara det här med takter för oss. Majoriteten av klassen satt som fågelholkar. Jag var en fågelholk. Efter lunch trodde vi att vi skulle få köra ett pass med herr Galning. Men jaha ja... "NI ska köra uppvärmningen!". Ehh ja... Jag gjorde rörelser i inte allt för mycket otakt... Kanske? Övergångarna mellan rörelserna var ju knappast vackra... Och det bästa... På måndag ska vi ha fixat en uppvärmning. I takt, helst. Ja jävlar... Vecka 49 ska vi ha ett pass på minst 40 minuter. Wish me luck. Inte en enda sekund ska vi vara i gymmet. Buuuhuuu. Men ja... Efter typ en halvtimmes uppvärmning var det dags för Bodypump och det var inte tillåtet att någon gång ha mindre än 10 kg på stången. Det blir ganska tungt när tekniken suger knoge. Sen trodde vi att det var slut på pinan. Men nej... Då körde vi igång med Yoga och Pilates. Så... Det blev inge Friskis för min del idag. Kanske orkar mina tappra lemmar masa sig dit imorgon.

Om någon är skitbra på det här med 1:or och 8:or är denna person mycket välkommen att höra av sig. Kakor utlovas som belöning. Eller vad som helst. Bara jag får hjäääääälp!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det låter som att du får en del träning i skolan ändå så du behöver knappast ha dåligt samvete :)

2007-11-05 @ 20:02:16
Postat av: instruktören

Du kommer att sätta ettorna, jag lovar! Det känns jättekrångligt till en början, men sen kommer det automatiskt. Det finns vissa skivor som utmärker takterna så att det blir lättare att höra ettorna. Bland annat Pop 58 tror jag. Kolla upp den, det kan vara till någon hjälp. Annars är det bara att lyssna, lyssna och lyssa, öva, öva och öva! :) Lycka till!

2007-11-07 @ 10:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0