Äntligen hemma!

Jajjamen... Det är faktiskt skönt att vara hemma. Känns som vi har varit borta en vecka, trots att vi åkte igår morse :) Först bar det av till Eskilstuna och Parken Zoo. Var hur roligt som helst att gå runt och kolla på alla roliga djur :) Dit vill jag igen. Lätt!

Eftersom vi tänkte att det var roligt att ha lite extra tid i Stockholm på Skansen + Skansen akvariet så skippade vi Tropikhuset och Reptilcenter i Eskilstuna. Hmm... Till Skansen gick det bra att ta sig, men efter att ha letat efter parkering i 1½ timme gav vi upp och försökte ta oss mot Jönköping istället. Då fick GPSen ångest och visste inte riktigt vad den höll på med. Vi hann se alla stadsdelar av Stockholm innan den hade trasslat ut oss därifrån 1½ timme senare. Som grädde på moset fick vi ett alldeles lovely stenskott som spräckte framrutan också. Nice! Sen gick det förvånansvärt bra att ta sig till Hotellet i alla fall. Efter en snabbvisit hos Mickes släktingar slocknade i alla fall jag på två sekunder.

Imorse blev det hotellfrukost!!! Mums! Även om det var lite av en besvikelse, så var det ju i alla fall hotellfrukost :) Sen åkte vi mot Göteborg och Universeum. Gick något bättre att hitta parkeringsplats där. Kan ju bero på att vi kom vid 10.30 tiden :) Slogs med tyskar och barnfamiljer på Universeum i 1½ timme innan vi styrde färden mot Karlstad. Typ i alla fall. GPSen ville inte åka samma väg som vi vilket ledde till ytterligare en timme storstadssnurr :) Men NU är vi hemma i alla fall. :)

Tycker bara synd om Micke eftersom jag är världens tråkigaste resesällskap :) Jag försöker verkligen hålla mig vaken i bilen, men det går bara inte. :)

Nu ska jag sooova innan tvprogrammen börjar!

Bilder kommer vid ett senare tillfälle.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0