Jag ska nog (inte?) bli en sån vinsmakare..?

En helt vanlig kvällsmacka i en by inte allt för långt bort
Jag:
Alltså... Det här tunnbrödet smakar något konstigt.
Pap: Vadå konstigt?
Jag: Typ rökt... Eller capriciosa, tror jag.
Pap: De kanske tog fel kryddor?
Jag: Nej! Det smakar curry! Jag borde nog bli en sån som provar viner och säger vad de smakar!
*Några tuggor senare*
Jess:
Hmm... Du... Jag tror jag vet vad det är som smakar. Det är ju helt mögligt!!!


Ja... Kanske borde jag inte bli en "vinet smakar blablabla"-människa. Folk skulle ju kunna dö! Det hade ju varit en sak om det hade varit första gången jag knaprade mögligt bröd utan att själv inse det... Men för några år sen satt jag och åt helt ludna tekakor. Då var det också min kloka syster som upplyste mig. Är man hungrig så är man, helt enkelt :)

Arn -Tempelriddaren
var i alla fall skitbra. För att vara en svensk film var den dessutom otroligt påkostad. Jag hoppas verkligen att de gör två filmer till. Helst skulle jag vilja se dem nu på en gång! Två andra bra filmer som har avverkats idag är Djävulen bär prada och POTC -At worlds end. Djävulen bär prada var mycket bättre som film än som bok. Inte ofta man säger så? Boken var mest en massa namedropping om märken och folk som jag aldrig hört talas om. Finns det något annat än Ingers Mode, liksom? Vad gäller piraterna så vill ja ha en fjärde film. Jag vill ha ett happy ending för alla inblandade. Jag avskyr öppna slut. Klartext ska det va! :P På fredag blir det bio igen. Guldkompassen blir det då. Inte gjort annat än sett film sen jag kom hem. Love it!


Julens avverkade filmer: Arn, POTC, Fantomen på operan, Djävulen bär prada, Jorden runt på 80 dagar, I hennes skor.


Night night!

Kommentarer
Postat av: Bella

kan verkligen rekommendera Förtrollad. såg den på bio för nån dag sen,mycket rolig och fullkomligt förtrollande :)

2007-12-26 @ 11:50:47
URL: http://ballan.blogg.se
Postat av: jen

Arn 2+3 spelades in grovt ungefär samtidigt som ettan så klart att de kommer :)

2007-12-29 @ 00:35:16
Postat av: Anna

Hahaha bläää! Inte äta ludet bröd Marie! Vad tyckte du om guldkompassen sen?
Häärligt att du fick en vit jul, nästan så man blir avundsjuk! Puss!

2007-12-29 @ 14:34:04
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0