Weekend.

Så var helgen nästan över då. Snabbt som attans har det gått. Hämtade upp Lisette vid bussen på fredag eftermiddag. Då började det. Helgens matorgie. Herregud vad vi har ätit. Och ätit. Och ätit. Fascinerande faktiskt. På gränsen till äckligt. Fredagkvällen bjöd på Let's Dance (Rabies borde ha åkt ut!) och tacos. Lite godis också. Och te. Och chokladbollar. 

Och jag fick chokladbilar! Något som jag helt har missat :)

Lördag. Shopping var planerad, och så blev det också. Lisette var övertygad om att hon inte skulle hitta något... Men den kvinnan kan shoppa. Något i varenda affär tror jag bestämt. Jag shoppade också, fast jag inte borde. Underkläder (15 par trosor! För otroliga 47.50:-), och ett par alldeles för stora och för långa jeans. Men vad tusan. Jag får ju inte plats i mina andra jeans. Undra varför? Måste ha krympt i tvätten. Eller så växer jag fortfarande... I alla fall på bredden.

Vi var ju såklart tvungna att pausa lite i shoppingen också. 3-rätters på Kina tyckte vi lät som en bra idé. Det gick ju bra ända tills vi kom till höjdpunkten; efterrätten! ÄNTLIGEN en människa som vill äta efterrätt med mig! Första gången ever! Det var ju bara det att tanten kom fram till oss och tittade på mig "Vi har tyvärr ingen glass till dig." Sen tittade de på Lisette "Men vi har glass till dig." Jahaa... Tack som fan! Hmpf! Det blev efterrätt på Bakfickan istället. Och efter det Nöjesbutiken där vi köpte varsin Göttpöse! :) Skynda hem och se Twilight, äta tacos, godis, se Robinson och halva Sweeney Todd.



Idag fortsatte shoppingtokan med inköpen. Jag hittade också en del... Som jag vägrade prova, eftersom det är så hemskt om något passar och man inte har råd att köpa det :P Blev bara mat för min del... Vållullaj! Och sen...Hehe. Det här med efterrätter har gått sådär för oss... Jag beställde en blåbärspaj med vaniljsås...Och när människan kollade skeptiskt på pajen borde jag nog ha ändrat mig. Men nej då... Slutligen fick jag i alla fall en hel skål med vaniljsås, och i botten kunde man ana lite paj. Tror dock att det var hallon, för den var inte minsta blå. Lisette fick ingen paj. För de hade ingen vaniljsås kvar...

Nåja. Det var en himlans mysig helt i alla fall. Åhh vad jag längtar efter lön. Om ni bara visste.

Kommentarer
Postat av: lisette

haha, jag skrattar åt det du skriver fast jag själv varit med om det ? fan inte meningen att jag skulle få banan i helgen tror jag..!? nytt försök nästa gång, men då frågar vi FÖRE vi beställer!

2010-01-17 @ 21:55:49
URL: http://myslys.blogg.se/
Postat av: Linda

Ähhh, vem va det som åkte ut??

2010-01-18 @ 12:43:29
URL: http://lindaingvarsson.blogg.se/
Postat av: Ajdaho

Lyckades Lys få dej o gilla twilight då ;)

2010-01-18 @ 13:04:00
URL: http://gullgull.blogg.se/
Postat av: lisette

hon vill läsa böckerna..!

2010-01-18 @ 18:48:48
URL: http://myslys.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0