Långlång dag.

10.00-20.15 Let's call it a day. Det är minsann ett hårt liv att vara praktikant :) Men vad gör man inte för bra referenser. Kan ju hoppas att det blir tillräckligt mycket bra karma till slut för att det ska leda till ett jobb. Eller måste man bli buddist? Jag gör det. Jag konverterar. Från vaddå? Från Marie-ismen. En liten sekt bestående av mig själv. LillaMarie. Jag är gud och Murphy är satan. Och Marabou är frälsaren.

Jag undrar om jag ska ta mina sista slantar och köpa lunch imorgon. Eller om jag ska ta pyttipanna igen. Jag kommer snart se ut som en pyttipanna. Äsch. Pyttipanna blir det väl. Jag vet ju att jag är för snål. Eller nej... Men för fattig. Jag får väl diska mig till en lunch annars. Orka. Orkar ju inte ens diska min egen disk :) Varför är det alltid sååå mycket månad i slutet av pengarna? Slutet av pengarna infinner sig ca 24 timmar efter att de kommit in på kontot i mitt fall.

Nej hörrni. Nu ska jag återgå till chocolaten och Gordon Ramsey. Sen borde jag väl sova. Blir ingen kort dag imorgon heller. Sen jobba hela helgen. Både lördag och söndag. Och Älsk blir så klart lidande som alltid. Måste skjutsa mig överallt. Men jag tror att alla mår bra av en 20-milatripp till Grythyttan emellanåt. Det är ju trots allt till Hälsokällan i Bergslagen och allt det där :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0