Food!

Min paj blev god!
Vem hade trott det?
Inte jag i alla fall. Jag är en bedrövlig kock.





Mycket ost. Och en rejäl klick riktig creme fraishe. Och så röd mjölk.
Fett är nödvändigt... ;)
Och jag är bakfull.... Om någon inte listat ut det.


Italiensk paj med oliver och soltorkade tomater

Du behöver:
125 gram smör
3 dl vetemjöl
3 msk vatten

5 st tomat(er)
1 st gul lök, finahackad
2 st vitlöksklyfta(or), finhackat
50 gram soltorkade tomater i olja, strimlade
75 gram svarta oliver med kärna
75 gram oliver gröna
0,5 dl vispgrädde
1 tsk salt
4 st ägg

0,5 dl parmesanost, riven
1 dl ost, riven

Tillagning:
 1. Värm ugnen till 200 grader.
2. Arbeta ihop smör och mjöl. Tillsätt vatten och arbeta hastigt ihop till en smidig deg.
Tryck ut degen tunnt i form med löstagbar botten.
Förgrädda botten i ugnen i ca 10 minuter (200 grader)

3. Blanda tomater, vitlök, lök, soltorkade tomater, oliver, vispgrädde, ägg, salt och peppar.
Häll fyllningen i pajbottnen. Strö över osten och grädda i ca 40 minuter (200 grader). Servera med en grönsallad.



Kommentarer
Postat av: jaanet

ooooh den ser sjuukt god ut!!

2009-07-02 @ 22:51:01
URL: http://janeteklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0