Idag: Värmskog

Älsket gav mig ett uppdrag; att hitta på något att göra idag. Jag gillar ju, som alla nära och kära vet, att äta. Därför fick Älsket två förslag att välja på. Glasserian i Mariebergsskogen. Svindyra glassar, men ack så fina. Och säkert smarriga också. Jag vet inte, för ingen i min umgängeskrets är tillräckligt sugen på glass för att följa med dit. Suckers! Ja, det är en pik. Nummer 2 var Värmskog och prisbelönta räkmackor. Värmskog blev det.

Trodde för det första aldrig att vi skulle hitta dit. Vi tog en liten omväg kan man säga. Passade på att husdrömma lite, så det gjorde ju inte så mycket. Men ändå :) Till slut kom vi fram. Och oj. Jag som inte ens gillar räkor kunde nog ha ätit 15 sånna mackor. Helt underbara. Mmmm! Jag skulle ha tagit ett foto på underverket, men det kom jag på när det var schlutt. Tyvärr. Kanske skulle köpa räkor imorgon och göra egna. Men räkor är ju typ inbrottssäkra. Och Icas frysta är då sannerligen inget att hänga i granen. Så... Njäää.



Åhhh! Det här huset ropar på mig! 10 rum! Förstå vad mycket djur man får plats med! :) Typ gratis också. Om man är två med jobb... Well... I'm working on it.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0