Jag kör min truckdriving-song...

Jaha ja... Jag och pappas truck överlevde ju typ den här dagen. Det krävdes 5 motorstopp innan jag lyckades komma av gården. Det ska tilläggas att det inte var planmark. Det lutar faktiskt. En gigantisk backe är det... Lite lutning i alla fall. Tillräckligt för 5 motorstopp. Sen gick det ju ganska bra till Mora. På hemvägen insåg jag att helljuset funkade finfint. Däremot spaken till helljuset hoppade hela tiden tillbaka till halvljus. Pappsen fick sig en rejäl utskällning när jag kom hem.
"Satte du på lyset på lysknappen då..?"
"Ehh.... Nä..."

Trodde ju bara det var golfen som var så antik :) Ajja... Fick i alla fall hålla in spaken med ena handen, och ratta med den andra. Totalt icketrafiksäkert.

Hade fullt upp idag på eftermiddagen. Eller ja... Ganska mycket att göra i alla fall. Skulle komma ett helt gäng med vad vi antog skulle vara lastbilschaufförer. Too bad. Det var nog några som hade jobbat sig en bit uppåt i branschen. Inte en endaste lastbilschaffis. Eller ja... Det kan det så klart ha varit. Fördomar AB.

Funderar på att ringa på ett jobb. Hmm... Jag tjänar ju inget på det direkt, eftersom jag inte tar examen förrän om ett halvår. Men ändå... Bara för att :)

Mmm... Sova nu. Dödstrött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0