200 kilo. Rätt i kolan.

Okey. Slutdiskuterat. Certifiering i juni. Eller... Egentligen får man välja mellan juni och augusti. Fast egentligen får man inte välja heller. Men det tar vi sen. Först väljandet. Hur det än är så måste man göra de praktiska proven i juni. Det vill säga 50 minuter helkroppsmassage och stretch/palpation. Och eftersom det är stretch/palpation som jag är mest orolig för känns det som jag lika gärna kan plita ner ett teoriprov samtidigt. För att klara det praktiska behöver jag ändå kunna i princip allt. Såå... Ingen idé att dra ut på lidandet.

Men det är inte såå enkelt. För att ens få tänka tanken att göra provet i juni måste man reda ligga på VG. Det kommer lärarna på nu. När det är tre dagar kvar av kursen, förutom själva certifieringen. Grattis. Det är till att vara ute i god tid. De kom på att de som har kämpat sig till ett G nog inte är tillräckligt bra. Så de får göra praktiska proven i juni för att sen, om det höjer sig till VG efter dem, göra provet i augusti. Rörigt? Neeej. Inte ett dugg.

Nu då? 3 veckor kvar att tokplugga. Iiiiihhhhk! Stess, stress, stress! Pluggdagar med en fet godispåse är det som gäller. Beachen får vänta till nästa sommar. De 100 kilona som försvann igår kom tillbaka med dubbel kraft tror jag. Nice.

Meningslös skolblogg AB :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0