Skaffa en GPS till kvasten?

Det har kutat runt en Påskkärring i trappuppgången hela jävla dagen. Fattar inte de värmländska häxorna att det är på Skärtorsdagen de ska till Blåkulla? Inte på Påskaftonen. Jävla nöööt. Dessvärre håller jag på att tvätta, så hon springer efter mig varje gång jag gå in i lägenheten. Drygjävel. Gå hem till föräldrarna och tigg godis istället. Jag vill ha mitt själv, tack. Skyll dig själv när du kommer på fel dag. Och sluta skräm ihjäl mina katter med ringklockan. Dryg dryg dryg dryyyg! Det är sånt här som gör att jag överväger att flytta till skogen och bo med 50 katter istället för att skaffa barn.


Städat idag i alla fall. Lite duktigt. Väldigt välbehövligt. Jag hittade något under soffan som jag inte ens kunde artbestämma. Det var inget djur alltså, utan något som en gång var ätbart. Nu såg det ut som en missbildad valnöt. Och i skrivande stund kom jag på att det kanske inte alls var ätbart... Utan att det var avokadokärnan som en gång tillhörde avokadoträdet som katterna rev ner imorse. Då var det problemet löst.

Nu blir det tv en stund om häxhelvetet kan låta bli ringklockan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0