Det är inte meningen.

Det är tydligen inte meningen att jag ska få något jobb, någonsin. Skulle ju på intervju imorgon. Jo, tjena. Vi ska gå igenom triggerpunkter på massagen och det är en helt egen del i certifieringen. Känns inte som att jag kan läsa mig till allt sånt. Så får ringa och säga att jag inte kommer. De andra jobben jag har sökt känns ju rätt hopplösa. Blir säkert ännu en sommar med pluggande. Jag kan ju registrera mig, ta pengarna och skita i resten. Men det är ju ännu mer slöseri. Ajja... Life'a a bitch. And then you die.

Och min jakt på referenser gick ungefär så här :
"Hej, jag söker - - -".
"Ehh... Jaha. Hon har inte jobbat här på 1½ år?"

Så... jag börjar tvivla på att jag har några bra referenser att ge :) Var ju ett par år sen jag jobbade där. 2½ i alla fall. Ajja.. Kommer ändå inte få något jobb. Lika bra att öka på studielånet, leva fattigt studentliv en sommar till och sen betala studieskulden tills man är 200 år gammal. Det verkar ju ingen ha dött av hittills. Vem vill jobba och tjäna pengar när man kan plugga hela sommaren 24/7 liksom?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0