I'm a survivor...

Dagen började ju minst sagt... Inte så bra. Det kunde helt klart ha varit bättre. Började med mitt livs värsta bajsupplevelse på morgonkvisten. Hujedamig. Ibland undrar jag hur en sån vek människa som jag ens kunde få för sig att jobba inom omsorgen. Tack och lov hade jag inte ätit någon frukost. Så det blev åtminstone inte mitt livs värsta bajs- och spyupplevelse.

Det blev inget sluta tidigt idag i alla fall. Det blev till och med övertid. Hela 10 minuter. Med våra vanliga mått mätt 40 minuter. Men jaja... Så kan det gå. Svettade mig bort till torget och den efterlängtade bussen hem. Folk måste ha trott att jag var helt galen. Mer än normalt alltså. Satte mig för på höger sida. Usch. Hamnade i solen. Bytte till vänster. AAAH!!! G E T I N G!!! Tillbaka till högersidan fast några snäpp bakåt. Såg hur det lilla vidret kröp på en av mina medresenärer. Tyckte den kunde kräla omkring där. Till min stora förskräckelse började människan vifta efter äckeldjuret. Oh no... Arg geting + Marie instängd  på buss = Bad bad baaad kombo. Adrenalinpåslag.

Satt med stirrig blick hela bussresan och vad beredd att hoppa av vid första bästa busshållplats.
Skit samma om det nu skulle bli Norrstrand eller Elkroken eller vad fan som helst. Jag skulle lätt springa hela Stockholm maraton om någon sa att det skulle göra att alla äckliga djur/kryp/vider med fler än 4 ben utrotades totalt. Jag skulle springa tills jag dog. Utan att tveka. Som tur var överlevde jag bussresan. Men det var på håret. Jag svettas till och med bara av att skriva om det. Men det kan ju bero på att det är typ 30+ i lägenheten? :)

Jag hatar att åka kollektivt på sommaren. Det är alltid getingar där. Över-jävla-allt. HATAR! JAG HATAR ATT VARA UTOMHUS PÅ SOMMAREN! Jag ska fan flytta till Nordpolen. Vinter jämt. Riktig vinter! Men Nordpolen har väl snart smält. Så det blir väl getingar där med. Muterade jävlar som inte går att döda. Utrota dem. Usch :(

Förresten så skulle jag ha varit ledig på torsdag.
Som jag har längtat. Men nej. Se den gubben gick inte. Marie... Kaaaaan inte du jobba 8-13 på torsdag? Ja... Det är ju tur att jag har ordet "Nej" i mitt ordförråd i alla fall. 176,5 jobbtimmar i juli. Check.

Kommentarer
Postat av: Lisso

Rinner bort jag med, pust.. =)

2008-07-29 @ 11:52:40
URL: http://lisso.blogg.se/
Postat av: lys

jag hör en upprörd marie =) getingar är inte nå roliga alls, som tur är så har jag nästan inte sett någon i sommar, mest bananflugor här, ska vi byta ?

2008-07-29 @ 13:39:59
URL: http://lisettefredrikaolsson.blogg.se/
Postat av: lys

Inga getingar!? vart då? i Dalarna eller??? På västkusten var de i alla fall fler än turisterna, jag har konstant i fem dagar varit utrustad med mammas gula "el-tennisracket" tappade räkningen vid 30 grillade getingar, huga!

2008-07-29 @ 21:17:20
Postat av: Suss

Det var ju klart jag som skrev det förra, varför det hamnade lys i rutan är för mig ett mysterium...

2008-07-29 @ 21:17:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0