Vafalls!

Okey... Kostkursen var ju fan inte mycket att hänga i julgranen i alla fall. Herregud vilken totalt opedagogisk lärare. Innan man ens har hunnit uppfatta vad som står på det jävla OH-bladet lägger hon på en annan. Trots vilda protester.

 "Vi återkommer till den..."
20 minuter senare...
"Men vad stod det på det andra pappret då?"
"Vilket papper?"

Jaa just det...


I övrigt så är det jag och Madde mot världen nu. Vi har gått in i en djup depression. Allting vi äter är fel. Allt! Höftbenen kommer att peka rakt ut efter den här kursen! Kommer se ut som ett biaffra(stava?)barn. Träning ökar halterna av hormonet seretonin (stava igen?) som gör att man mår bra... Så vi skulle ju kunna träna oss glada, jag och Madde. Men... Sen kom jag ju på att choklad OCKSÅ gör att man blir lycklig. Så jag äter mig glad istället. Choklad har jag ju hemma tack vare Lisette. Men för att träna måste jag åka ända till Friskis. Hallååå :)

Vi ska skriva kostdagbok för två dagar också... Idag och lördag. Jag har ju lördag hela veckan så för mig blir det ju ingen skillnad. Sen skulle vi ta "någon extrem" från vår omgivning också. Reptilsnabbt vände alla mina närmsta sörjande blicken mot mig och gapskrattade... Alla visste vad alla tänkte. Finns det något extremare än mig? Njet. Hur som helst så tvingar jag Suss att skriva kostdagbok med mig. Och jag är värst. Färdigmat till lunch, ingen planerad middag ännu och i skrivande stund äter jag?

Just det. Choklad. För jag fick ett godisbrev på posten idag. Av Lisette. Jag tror att hon göder mig så att hon ska kunna äta upp mig :) Som häxan i Hans & Greta, fast utan pepparkakshus :)




Kommentarer
Postat av: Ida

Varsågod. Du är naturligt rolig. Det diggar jag :)

2008-08-27 @ 18:27:56
URL: http://gullgull.blogg.se/
Postat av: jessica

ahaha, jag visste att det skulle bli du och madde mot typ alla :D

Syns imorgon! ;)

2008-08-27 @ 18:52:49
URL: http://jessicastillalive.blogg.se/
Postat av: Anna

Haha, men är inte jag i alla fall snäppet värre? Lever på öl och chips vissa helger.. och ett mål mcdonalds ibland, som idag. Men nu när du har gått den här kursen får du bli min personliga matcoach a´la Anna Skipper :) Du får komma hem till mig och stå och skrika högt varje gång jag äter nåt jag inte ska :D Puss!

2008-08-27 @ 19:52:50
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se/
Postat av: Marlene

Haha.. Hm.. längtar verkligen till skolan nu.. Eller? Hon verkade inte världens bästa enligt dig.. Fast i och för sig, vilken lärare har du gillat så där superdupermycket? =D Vi ses i morrn.. Så får jag bilda mig en egen uppfattning. Låter som klassen haft skoj iaf=) som vanligt.. Kraaam!

2008-08-27 @ 21:55:50
Postat av: Suss

Någon extrem, jo jag tackar ja. det var ju det här med att först ta bort magsäcken...och sen äta lika pinsamt illa efteråt. men du kan tala om för kosttanten att jag går ner ändå. moahahaha...

2008-08-27 @ 23:17:45
Postat av: Suss...igen

och jag ska ta nio rör blod i morgon så jag kan återkomma med den inre hälsan sen också :)

2008-08-27 @ 23:18:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0