Jag är så jävla ledig!

Efter sju dagar slit och släp (Okey... Så slitigt kanske jag inte har. Men jävligt tråkigt i alla fall) så är jag äntligen ledig i två hela dagar. Rena rama lyxen. Och imorgon ska jag banne mig lyxa till det med att städa lägenheten. Det ni. Det ligger kattsand precis överallt. Blandat med slaktade kattleksaker. Och i ärlighetens namn lite välgömd kattbajs. Varför ska just mina katter tycka att kattbajs är roligare än leksaker?

Skulle dra med Anna ut och äta idag. Vem orkar laga mat liksom. Jag har nog knappt lagat mat på hela sommaren. Dyrt? Ja. Absolut. Å andra sidan har jag ätit nudlar och varma koppen hela den här veckan. Så det kanske snart jämnar ut sig :P I alla fall så trodde ju jag att det var fredag, lite snedvriden veckouppfattning efter att jobbande. Men nej... Det är söndag. Och söndag i ap-Karlstad innebär att alla mysiga caféer stänger klockan 16. 18 i allra bästa fall. Eftersom då förväntas folk vara hemma och inte på stan. Och Mc D var överbefolkat. Och Anna gillar inte Kebab House. Alltså... BK. Som ingen av oss gillar. Men mätta blev vi i alla fall. Så mätta att vi tänkte hoppa över att köpa godis. Men lagom till Fagott-street så tog vi vårt förnuft till fånga och hoppade av vid Konsum. Tur! Man vet ju aldrig när suget sätter in.

Åskar för fullt gör det också. Aldrig bra. Det ger nästan lika mycket dödsångest som getingar. Uff uff.

Nu ska jag läsa sista Stieg Larsson-boken. Så sjukt bra. Läs den trilogin om in inte redan har gjort det. Läs läs läs!

Kommentarer
Postat av: lys

hihi.. jag vill med ha godisar!

2008-08-03 @ 21:32:33
URL: http://lisettefredrikaolsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0