Jag är ju tillbaka...

...och då är mina listor det också! Även om jag råkar ha gjort dem förut ^^


Namn: Marie
Smeknamn: Mary, Marre, Maja, LillaMarielite beroende på vem jag träffar. Men oftast bara Marie ändå... :)
Ålder: 21 (snaaart)
Längd: 158
Vikt: 60
Favoritväska: Min "Älvdalen; En bra bit av dalarna"-väskan kanske? :)
Favoritkändis: Alltså... Christian Olsson är ju snygg... Och Linus Thörnblad.
Skostorlek: 36-37
Hårfärg: Brun
Ögonfärg: Brun
Favoritfilm: Usch, många. John Q, Smala Sussie, Yrrol m. fl.
Favoritskor: Mina Fishbone-streetskor som inte lever längre.
Drömjobb: Något med djur eller träning.
Favoritbutik / Sverige: Godisaffärer oavsett var de ligger.
Favoritbutik / utomlands: Supermarket i Grekland (Agistri) hade väldigt billigt godis faktiskt.
Favoritkaffe: Gevalia, Daimcappuccino och Marabou mjölkchoklad-cappuccino
Sofi eller Ebba: Pest eller kolera?
Favoritstövlar: Mina bruna
Hur mycket pengar lägger du i månaden på kläder: Ehh... Det här året kanske jag har lagt 500:- på kläder. Så i genomsnitt 100:- kanske. Men ja... genomsnitt som sagt. Jag HATAR kläder. :)
Hur många skor har du: 8 par tydligen. Konstigt. Jag som aldrig har några?
Louis Vuitton eller Gucci: Umm... Fattig student?
Kilklack eller stilett: Stilett
TV-program: CSI, CSI Ny, Criminal Minds, Close to home, Top Model, Du är vad du äter, Design: Simon och Tomas, Från Koja till Slott, Men in Trees, Project: Runway... och så vidare. Om jag har något liv? Nej :)
Fulaste plagg i din garderob: Hm.... Allt är ju typ lika så... Allt eller inget i så fall.
Snyggaste plagg i din garderob: Ja... samma svar som ovanför då
Favorittidning: Aftonbladet eller Mora Tidning :)
Länder du varit i: Norge, Danmark, Grekland. Jag har nästan varit i Tallinn på kryssning, om det räknas? :)
Länder du vill till: Skottland, Irland, Island
Favoritplats i hela världen: Hemma eller Karlstad.
Favorithändelse i hela ditt liv: När jag började prata med Micke på internet! :)
Husdjur: 2 Leopardgeckos, 1 stäppvaran, 2 chinchillor (Runt midsommar blir det två till! :) )
Drömbil: En som man inte behöver köra?

Vill ha mest just nu..
Skor
: Adidas streetskor.
Klänning: Nej, tack.
Väska: Använder inte om jag inte behöver. Jag kan inte med sånt.
Jeans: Ja... Massor. Vilka som helst som sitter bra.
Sjal: Ingen.

Ett eller annat..
Chloé / Celine: Ehh... Say what?
Fendi B-bag / Fendi spy: Ser jag ut som ett frågetecken, eller känner jag mig bara som ett?
Manolo Blahnik / Jimmy Choo / Christian Louboutin: Tra la la...
Latte / Cappucino: Äntligen något jag fattar!!! Cappuccino
Coca Cola / Pepsi: Cola
Paris / Nicole: Ehh... Ingen
OC / Beverly Hills 90210: OC
Puss / Kram: Kram
Pastasallad / Kycklingsallad: Kycklingsallad (om kycklingen är bra rensad)
Fläkt / solfjäder: Fläkt
Puccisjal / Alexander McQueen scull scarf: Men döööh... Fattig. Allt som inte finns på H&M är off limit :)

Har du någonsin..
Önskat att du var någon annan?
Ja, har inte alla det
Gjort bort dig för den du höll kär? Ja det har jag säkert.
Snubblat runt i dina klackar? Nej... Absolut inte. ^^
Varit avundsjuk på någon? Hela tiden
Hatat någon? Ja, hela tiden. Jag älskar att hata. That's just me :)
Velat rymma och skaffa nytt liv? Nej... :)



100

  1. Namn: Marie
  2. Pepp just nu: Är pepp något bra? I så fall längtar jag efter att sova.
  3. Happening på gång: Religonskurs inriktad för präster?
  4. Jag älskar: Micke, mina vänner och annat självklart :)
  5. Jag hatar: Kryp!
  6. Snyggast just nu:  Micke
  7. Snygging denna veckan som inte är din pojk/flickvän: Killen i Coyote Ugly
  8. Om jag kunde skulle jag: Köpa huset i Bergvik kontant :)
  9. Het person jag vill känna bättre: Mja du... Ingen. Den personen kanske har en ful personlighet :)
  10. Katter är: söööta och goa
  11. Snällast denna vecka: Alla runt omkring mig 
  12. Person som gör mig engagerad: Ja-a... Bra fråga.
  13. Nån jag stör mig på: Mycket.
  14. Jag får ont i magen av/när: Mens, och när jag varit hungrig för länge
  15. Jag är rädd för: spöken, läskiga gubbar, att svara när skyddat nummer ringer
  16. Främling jag vill lära känna bättre: Hur ska jag kunna vets det om det är en främling?
  17. Bekant jag vill pussa på: Räknas Micke?
  18. Jag pratade senast med: Micke och Anna
  19. Jag läser jämt folks internetdagböcker: Ja,om jag känner personerna. Annars brukar jag inte läsa
  20. Just nu är jag: Trött!
  21. Just nu är jag inte: Hungrig
  22. Dömer folk efter utseendet: Hehe... Nääää... (Jo!!!) 
  23. Är dödligt kär? Absolut
  24. Blir lätt du för stunden förälskad i okända på ex tåg: ex-tåg. Ett f.d. tåg? *haha* Öhh... Pass.
  25. Diggar mest: Chokladglass! (Eller ska det va musik? :) )
  26. Om jag var döende skulle jag: Dö till slut 
  27. Har hemlig passion för: Snygga händer! Och blåbyxor
  28. Jag blir kåt när: Höhö... Any time....
  29. Hälsning till nån babe: Den lilla grisen.... 
  30. Är du snäll: När jag sover. 
  31. Är du fåfäng: Otroligt.... Eller inte
  32. Är du blyg: Ja, innan jag lär känna folk. Sen brakar helvetet lös. :)
  33. Är du piercad: Nålskräck...
  34. Är du bestämd: Nej. Oerhört lättövertalad.
  35. Intressen: Sovrumsaktiviteter, träna, umgås, slappa, äta,
  36. Favoritdricka: Vatten
  37. Vad gör du just nu: Sitter här och svarar på massor med listor.
  38. Senaste person du kramade: Micke. Gud va otippat.
  39. Senaste person du ringde: Mamma och bad om pengar.
  40. Senaste person som ringde dig: Telefonförsäljare?
  41. Hur många speglar finns i det rum du är i: Ingen
  42. Saknar du någon nu: Klasskompisarna från Rättvik, och de som åkt hem från Karlstad för sommaren
  43. Vad köpte du senast: Busskort
  44. När var du i en affär senast: Med Anna på ICA igår. 
  45. Vad har du för framtidsplaner: Ta lärarexamen, få ett jobb, köpa hus, skaffa hund, bli på smällen? :) 
  46. Vad drack du senast: Lättdryck hallon/blåbär
  47. Har du stadigt sällskap: Superduperstadigt
  48. Vill du ha barn: Jajamen 
  49. Längtar du till din nästa födelsedag: Min nästa eller den som kommer snart? Eller ja... Jag längtar alltid.
  50. Har rakat dina ben någon gång: Nej? :) Haha, vad är det för fråga
  51. Är du sugen på något nu: Något kallt att dricka! 
  52. Hur många hål har du i öronen: Ett i varje öra
  53. Född: 10/7 1986 
  54. Var bor du? Karlstad.
  55. Hur många koppar kaffe dricker du en vanlig dag? Kanske en
  56. Hur vill du ha ditt kaffe? Med mjölk 
  57. Använder du hudkräm? När jag börjar likna en dinosaurie så, ja
  58. Byter du kanal under reklampauser, går du därifrån eller sitter du kvar vid tv:n? Det beror på 
  59. Vad jobbar du med? Studerande
  60. Vad läste du för språk i skolan? Engelska och tyska
  61. Har du någon gång gjort något olagligt som resulterade i att brandkåren fick rycka ut? Inte än 
  62. Äger du en diskmaskin eller diskar du för hand? Diskar för hand
  63. Är du miljövänlig? Kanske? Jag kör inte bil i alla fall :) 
  64. Källsorterar du? Allt brinner vid rätt temperatur. Jag lovar!
  65. Attraheras du av män med skägg? Det beror på... Oftast inte 
  66. Brukar du torka håret med hårtork, handduk eller inte alls efter en dusch? Självtork eller hårtork :)
  67. Var brukar du handla dina kläder? Där det är billigt
  68. Tycker du att du är snygg? Duger i krig
  69. Micro-pop eller poppa själv? Poppa själv!
  70. Fredrik Lindström, Henrik Schyffert eller Kristian Luuk? Fredrik Lindström is the shit 
  71. Vad ska man göra i en dusch? Duscha tror jag
  72. Är du bra på att laga mat? Om jag inte gör något avancerat :)
  73. Har du några fobier? Många
  74. Har du några tvångstankar? Hmm... Inte superallvarlig 
  75. Tycker du att du har fin dialekt? Inte det minsta
  76. Hångel: Ja tack
  77. Hur märks det på dig att du är öppensinnad? Try me :)
  78. Hur märker man av din charm? Den är obefintlig
  79. Var du med i barnens trafikklubb när du var liten? Ja. Och Musses Trafikskola också
  80. Vilken har varit den bästa julkalendern genom tiderna? Många var bra när man var mindre. Nu är det illa!
  81. Brukar du baka? Ja
  82. Röstade du i det senaste valet? Japp
  83. Är du nöjd med ditt liv som det är nu? Ja. Om vi bara hade liiiite större lägenhet. :)
  84. Är du mytoman? Nej. (Sen är det väl fri tolkning på det antar jag. Vad skulle en mytoman säga?)
  85. När hånglade du senast: Imorse kanske 
  86. När åt du senast: Precis innan jag började på den här lååånga listan. 
  87. Vilken låt lyssnade du senast på: Billy Talent - Red flag
  88. Har du sovit i din egen säng inatt: Ja, varje natt
  89. Har någon annan sovit i din säng inatt: Micke och jag har sovit i våran säng, tror jag.
  90. Vad tycker du är fint? Sommaren!
  91. Vad tycker du är äckligt? Alla djur med fler än fyra ben, och de insekter som sticks eller flyger :) 
  92. Vem fick du senast sms från:  Micke som undrade om jag och Anna hade simmat vilse :)
  93. Har du pengar på mobilen: För en gångs skull, ja.
  94. Dödshjälp? Absolut
  95. Har du hög moral? Hehe... Det varierar
  96. Favoritblomma?:  Stora röda bröllopsrosor. Originellt.... 
  97. Om du fick vara en kändis för en dag, vem skulle du vilja vara? Vet inte
  98. Favoritfärg? Svart och blått
  99. Vad är det mest galna du har gjort i ditt liv this far? Flyttat till Karlstad? :)
  100. Slutord? Lång listjävel!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0