De enkla knepen är de bästa.

Ja, idag sa till och med föreläsaren att vi var asketer som satt i en föreläsningssal en sån här underbar dag. I told you :) Han sa också att vissa såg gud som simultan... Vad säger vi om killar och simultanförmåga? I rest my case ^^

Efter föreläsningen åkte jag och Susanne och införskaffade en våg i alla fall. Haha ja. Ni skulle sett mig i köket vilket sjå jag hade att väga alltså. Efter djuptallrikar, grytunderlägg och chinchillahus kom jag på att det enklaste nog var att sitta på golvet med vågen mellan knäna. Det tog ungefär 5 minuter innan båda var vägda då. Det var 1½ timme efter att jag hade börjat. Jag började dock inte med Märta. :) Hon väger i alla fall hela 685 gram. Stackars Kerstin vägde bara 440 :/ Börjar ju undra om någon stjäl all maten? Eller om hon helt enkelt har bullar i ugnen. Har ju faktiskt sett Kerstin äta. Har i alla fall frågat ett gäng uppfödare och väntar på svar. Vill ju inte att någon kolar vippen av övervikt medan den andra svälter ihjäl :)

Tvigade Susanne att se Allsång på Skansen med mig också :) Sedan blev det Morden i Midsomer. Det är de två programmen som verkligen ger sommarfeeling :)

Ja... Det var dagens "bra-att-veta-om-Maries-liv"-inlägg  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0