Asket?

Ja, jag kanske ska passa på att bli asket när jag ändå håller på. Ett riskorn om dagen och så där. (Är det konstigt att de får "uppenbarelser" när de inte äter något? Jag skulle nog också kunna se Gud om jag levde på ett riskorn om dagen.) Dagens tortyr var alltså religionsföreläsning och sedan ett intensivpass i värmeböljan. Ni skulle sett mitt breda leende när jag trodde instruktören sa "Dags för duschen!". Egentligen sade hon "Dags för ruschen!" och det betydde alltså dags för intervaller. (Leendet försvann illa kvickt.) Inte vad jag önskade efter en veckas totalt stillasittande. Bra att mjukstarta med drygaste passet på hela Friskis då. :)

Annars har det inte blivit så mycket mera tror jag. Försökt motionera tjockischinchillorna lite. Mats och Ludde är det inga problem med. De springer gladerligen ut, och stannar där lääänge. Märta och Kerstin däremot vägrade idag. Kerstin ska nog döpas om till Lisa. Hon är en riktig pip-Lisa. Så fort man öppnar dörren sätter hon igång och skriker. Och det är inga "Hej-vad-kul-att-se-dig-"skrik, mer "Hjälp-nu-ska-hon-döda-mig!"-skrik. Det blir en hård nöt att knäcka om de där ska bli tama. *puh* Speciellt när de inte ens äter russin? Vad ska jag då använda för vapen? Får testa med cornflakes kanske. Något måste ju funka.

Nu ska jag göra något annat. Spela Yatzy kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0