Separationsångest!

Då var sista skoldagen för i år avklarad. Känns helt overkligt att 1/4 av utbildningen är färdig. Har gått så himla snabbt. De resterande 1½ åren kommer ju vara borta i ett nafs. Sen ska man för hoppningsvis inte tillbaka till skolbänken på ett bra tag (Aldrig, hoppas jag.), utan istället ut i verkligheten. Usch.
Jag som strivs med ett schemalagt liv. :)
Men det ska verkligen bli trevligt att tjäna pengar. Det kan man ju hoppas att man gör i alla fall.

I alla fall så satt vi i vår lilla reflektionscirkel och väntade på att få sluta, när Johan säger : "Nu vill jag att ALLA ger varandra en stooor kram och önskar God Jul."
Oh no! Varenda cell i min kropp ville bort på en gång.
Jag hatar kramiga hejdå.
Jag är den blödigaste människan på jorden, och sånt tycker jag verkligen är skitjobbigt. Jag brukar alltid smita undan. Försöka i alla fall. Idag var det inget alternativ. Marlene var den enda som noterade mina ovanligt glansiga ögon. :) Men ändå. Jag grät inte i alla fall. Men det var inte långt ifrån :)

Väl tillbaka i Karlstad tog vi tågpendlare en okramig julfika på Mat & Muffins. Jävligt otrevlig gubbe, om jag får säga det själv. Inte så serviceminded. Men god chokladmuffin. Med chokladmousse och chokladströssel på. Schlurp. Och en rätt god latte till det. Mmm mm mm. Jag skrapade rent formen från varenda smula :) Inget får förspillas.

Imorgon blir det Älvdalen. Ska bli spännande att gå ut och svänga sina lurviga på Hotellet på Juldagen. Jisses. Eller ja... Spännande. Samma gamla tråkiga älvdalingar. De flesta går ju inte ens ut, men de sitter gärna hemma och gnäller sen de andra 364 dagarna om året att det aldrig händer något. Varför bryta traditioner, liksom?
Så imorgon är det ju dags för separationsångest igen. Från Älsk den här gången.
Usch. :)
Och han tycker bara jag är löjlig som grinar som en barnunge.

Eftersom vi ska flytta så är detta vårt enda julpynt. Men han axlar rollen bra, tycker jag.
Dock är kameran inte speciellt bra på sin uppgift, så tomten kommer inte riktigt till sin full rätt. :)


God Jul!

Kommentarer
Postat av: Wysteriia

Tackar Tackar ;D

2007-12-19 @ 19:39:28
URL: http://Wysteriia.blogg.se
Postat av: Anna

Hoppas att du får en alldeles underbar jul med massa snö, god mat och många julklappar! Puss på dig stumpan!

2007-12-20 @ 22:41:22
URL: http://pinkcherryblossom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0