Norrlänningar är bra att ha

Ringde ju CSN idag för att höra var mina 6000 hade tagit vägen som alla mina klasskamrater får. Den första jag pratade med lyssnade inte ens.

"Jag undrar varför mina klasskompisar får 7000 och jag bara 1800?"
"De fick väl mindre i somras..."
"Nej. Och dessutom stå det att jag ska lämna studieförsäkran. Det ska jag inte, eftersom jag har sökt för ett år på en gång."
"Ja, det ska du."

Ehh... Okey. Tack för att du inte ens lyssnar på det jag säger? Jag la på. Ingen idé liksom. Ringde två timmar senare och fick prata med en norrlänning. Tänka sig, han verkade till och med kolla på min utbetalningsplan. Han sa att enligt deras uppgifter skulle jag få en till utbetalning 28e. Jag hoppas att det stämmer. Det skulle helt klart underlätta decemberekonomin något. Även om det inte löser allt. Jag fattar inte varför folk som inte orkar bry sig jobbar på ett sånt ställe. Det borde ju kunna göra något för lönen de får tycker jag... Men men... Det finns ju folk till allt.
Fick reda på det hemska anatomiprovet vi hade också. På nervsystemet. Trots att jag hade tolkat typ alla frågor lite som jag ville så hade hon varit snäll. Så jag fick rätt bra ändå. Skönt. 

Imorgon är det muntlig redovisning om en sjukdom (Fibromyalgi för vår grupps del), och efter det julklappsbyte och pepparkakor & glögg. Myspys. Sen återstår bara allmän anatomi-provet på måndag och 2 dagar klassisk massage. Sen mina kära... Bär det av till nordligare breddgrader för att fira jul. Måtte det vara lite vitt på backen när man kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0